Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești

Despre institutie

Prezentare

PREZENTARE GENERALA


Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești este cea mai mare și cea mai importantă unitate medicală din județul Prahova, o instituție sanitară cu paturi înființată în anul 1974, parcurgând, de-a lungul timpului numeroase transformări pentru a putea asigura asistență medicală de urgență în majoritatea specialităților. SJUP deservește în prezent atât populația din Prahova cât și pacienți din județele limitrofe, depășind 850.000 de locuitori, la care se adugă urgențele turiștilor de pe Valea Prahovei. Organizarea și funcționarea instituției este realizată în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006, privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare. Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești se află sub autoritatea Consiliului Județean Prahova. Conform prevederilor OUG nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de către Ministerul Sănătăţii către autorităţile publice locale, managementul asistenţei medicale acordate de SJUP a trecut în subordinea Consiliului Judetean Prahova. Astfel, componența comitetului director al SJUP a fost completată prin concursuri si validată prin Dispoziții ale Președintelui Consiliului Județean Prahova.
Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești este un spital pavilionar, cu 1460 paturi, ce-și desfasoară activitatea in 9 locații, dintre care 6 locații cu paturi (locația Gageni, locația Boldescu, locația Mihai Bravu, locația Obor, locația Movila, locația Buna Vestire) si trei locații cu profil de ambulatoriu (dispensar sportiv, dispensar TBC, laboratorul de medicină legală), toate amplasate în municipiul Ploiești. Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești este clasificat conform Ordinului Ministerului Sănătății nr.323/2011 modificat de Ordinul nr. 441/2015, spital de urgență nivel III de competență și acreditat conform Ordinului Președintelui ANMCS nr.603/29.09.2016, cu punctaj obținut de 62,88%.
Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești beneficieaza de o structura diversificată, cu existența multor specialiști ce permit abordarea de patologii variate, unele prin sectii unice la nivelul județului (Chirurgie plastică, microchirurgie reconstructivă și arși; Chirurgie orală și maxilo-facială; Dermatologie; Nutriție și boli metabolice; Gastroenterologie; Neurologie; Neurochirurgie, Nefrologie, laborator Angiografie și cardiologie intervențională); In ultimii ani, locatiile Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești au fost cuprinse intr-un amplu proces de modernizare, ceea ce a condus la realizarea unor clădiri și spații cu dotare corespunzătoare, modernizate și ergonomice pentru o parte din secțiile și structurile spitalului. Proiectele europene aflate în derulare si aprobate la finanțare au facut posibila reabilitarea și dotarea UPU-SMURD, reabilitarea și dotarea Ambulatoriu integrat, extinderea și dotarea sectiei pneumologie, etc.;
Din punct de vedere al resurselor umane, Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești are aprobate în statul de funcții un număr de 3731 de posturi din care 52 de posturi sunt de conducere și 3679 posturi de execuție, structurate astfel:

- Comitet Director- 4;
- posturi personal de specialitate medico-sanitar- 2272;
- posturi personal auxiliar sanitar- 1131;
- posturi personal tehnic,economic, informatică, administrativ și de deservire- 328.


OBIECTIVE SPECIFICE



1.Cresterea calității serviciilor medicale oferite in concordanta cu solicitarile populatiei;
2.Cresterea gradului de siguranță și de satisfacție a pacientului;
3.Atragerea de noi surse de finanțare;
4.Întărirea credibilității în rândul personalului medical;
5.Instruirea și formarea personalului angajat al Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești;
6.Optimizarea continua a proceselor din cadrul spitalului, reglementarea activitatilor prin elaborarea, actualizarea si implementarea de protocoale medicale/instructiuni de lucru/procedure, care sa fie adaptate pentru fiecare structura in parte, cu respectarea legislatiei in vigoare, a standardelor de calitate si a standardelor RENAR, Eucast, ISO 9001/2020 SI ANMCS in vederea acreditarii spitalului;
7.Organizarea si imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii, promovarea abordarii managementul riscului in scopul cresterii nivelului de siguranta al pacientilor.

Misiunea Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești constă în asigurarea condițiilor optime pentru investigații medicale, tratament, cazare, igienă, alimentație și prevenire a infecțiilor, în conformitate cu legislația în vigoare.
Viziunea Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești are în vedere diversificarea serviciilor medicale oferite populației, atragerea unor specialiști și îmbogățirea echipei medicale. Aceasta presupune îmbunătățirea continuă a calității serviciilor medicale prestate, în accord cu cele mai ridicate standarde privind calitatea și siguranța pacienților.


POLITICA CONDUCERII SPITALULUI JUDEȚEAN DE URGENȚĂ PLOIEȘTI ÎN DOMENIUL CALITĂȚII









Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti este o unitate sanitara de utilitate publica, cu personalitate juridica, aflata in subordinea Consiliului Judetean Prahova, clasificata conform Ordinului M.S. 761/26.05.2011 in categoria III.

Principiul de bază al politicii SPITALULUI JUDEȚEAN DE URGENȚĂ PLOIEȘTI în domeniul calității, este orientarea către pacient / client / aparținător, în vederea identificării și satisfacerii nevoilor acestora.

Calitatea ridicată a serviciilor medicale prestate pacienților din municipiul Ploiești, celor din județul Prahova, precum și pacienților din afara județului care se adresează unității noastre sanitare, este considerată de către conducerea Spitalului Județean de Urgență Ploiești ca fiind elementul principal care determină atât performanțele spitalului cât și îmbunătățirea calității vieții pacienților noștri. În acest sens ,conducerea SJUP depune eforturi permanente pentru satisfacerea cerințelor pacienților( clienților) /aparținătorilor, angajându-se în ceea ce privește creșterea nivelului calității serviciilor medicale acordate pacienților precum și buna practică profesională.



Misiunea Spitalului Județean de Urgență Ploiești este să asigure servicii medicale de calitate tuturor pacienților care se adresează unității noastre sanitare, într-un mediu plăcut și sigur, centrat pe pacient și nevoilor lui.



Viziunea Spitalului Județean de Urgență Ploiești este de a realiza și a păstra imaginea unei unități spitalicești de prestigiu, ce furnizează servicii medicale ireproșabile, bazate pe competențe profesionale deosebite, pe promovarea bunelor practici medicale, pe implementarea de tehnologii inovatoare.



Pentru realizarea misiunii și viziunii Spitalului Județean de Urgență Ploiești și a satisface într-o măsură cât mai mare necesitățile actuale și așteptările viitoare ale pacienților, de a le fruniza servicii medicale de calitate, ne vom conforma principiilor care stau la baza standardelor și referințelor privind Managementul Strategic și Organizațional, Managementul Clinic, Etica Medicală și Drepturile Pacientului, respectiv:

Ø Dezvoltarea activității Spitalului Județean de Urgență Ploiești conform nevoilor de sănătate a populației din județul Prahova și zonele limitrofe;

Ø Asigurarea și îmbunătățirea continuă a calității serviciilor de sănătate și a siguranței pacientului;

Ø Asigurarea nediscriminatorie a accesului pacientului la serviciile de sănătate, conform nevoilor acestuia, în limita misiunii și a resurselor spitalului;

Ø Respectarea demnității umane, principiilor eticii și deontologiei medicale și a grijii față de pacient;

Ø Orientarea managementului organizațional către susținerea activităților centrate pe pacient;

Ø Abordarea integrată, inter și multidisciplinară a pacientului în managementul de caz;

Ø Promovarea eficacității și eficienței prin dezvoltarea conceptului de evaluare a practicii profesinale prin audit clinic și prin optimizarea procesului decizional;

Ø Asigurarea continuității asistenței medicale în cadrul spitalului, prin asigurarea resurselor necesare, conform misiunii declarate și după externare având în vedere continuitatea procesului de îngrijire;

Ø Promovarea conceptului de calitate a serviciilor de sănătate și siguranța pacientului ca parte a culturii organizaționale;

Ø Protejarea mediului;

Ø Asigurarea unui mediu de lucru optim pentru angajați, în scopul respectării cerințelor legale privind sănătatea și securitatea ocupațională asociate tuturor activităților care se desfășoară în cadrul spitalului.



Obiective prioritare stabilite pentru îndeplinirea misiunii și a viziunii Spitalului Județean de Urgență Ploiești:



Ø Plasarea permanentă a pacientului în centrul atenției;

Ø Dezvoltarea gradului de satisfacție al pacienților, a angajaților și a tuturor părților interesate prin calitatea serviciilor oferite;

Ø Îmbunătățirea calității serviciilor personalului nostru prin creșterea nivelului de competență, prin pregătire profesională continuă și învățarea din erori, prin experiență precum și prin creșterea gradului de integritate profesională;

Ø Implicarea fiecărui angajat în scopul aplicării politicii în domeniul calității prin inițiative, performanțe, responsabilitate și colaborare permanentă;

Ø Asigurarea eficacității și eficienței actului medical, prin autoevaluarea și îmbunătățirea continuă a protocoalelor de diagnostic și tratament și a procedurilor privind organizarea acordării serviciilor de sănătate;

Ø Orientarea către pacienți prin creșterea încrederii acestora în serviciile furnizate de Spitalul Județean de Urgență Ploiești, prin atenția pe siguranța pacienților și prin dezvoltarea permanentă a gamei serviciilor medicale acordate;

Ø Comunicarea politicii privind calitatea întregului personal și conștientizarea acestuia în ceea ce privește necesitatea implementării sistemului de management al calității:

Ø Dezvoltarea unui mod proactiv de prevenire a riscurilor pentru pacient/aparținător;

Ø Îmbunătățirea continuă a serviciilor medicale oferite;

Ø Imbunatatirea conditiilor hoteliere;

Ø Imbunatatirea calitatii hranei si a modului de distributie/servire a acesteia catre pacienti;

Ø Organizarea și îmbunătățirea comunicării între profesioniști și între personalul medical și pacient/aparținător;

Ø Colaborare profesională între persoane și echipe medicale din spital și din alte unități sanitare pentru asigurarea unei asistențe medicale integrate inter- și multidisciplinară;

Ø Conformarea cu cerințele legale în domeniul calității aplicabile activității desfășurate;





Ø Asigurarea resurselor necesare pentru atingerea obiectivelor stabilite, a infrastructurii și a unui mediu de lucru adecvat pentru desfășurarea corespunzătoare a tuturor activităților precum și creșterea gradului de utilizare a resurselor prin o mai bună planificare a activității;

Ø Prevenirea și reducerea numărului reclamațiilor privind calitatea serviciilor furnizate.

Ø Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti reprezinta un loc in care pacientii gasesc pe langa solutii radicale de excelenta, confidentialitate, Ioialitate, disponibilitate multidisciplinara permanenta dar si intelegerea de care au nevoie, toate acestea fiind obiective permanente ale activitatii curente.



Personalul medico-sanitar din Spitalul Județean de Urgență Ploiești se obligă:



ü Să respecte demnitatea vieții umane;

ü Să manifeste compasiune și să îngrijească fără discriminare;

ü Să susțină perfecțiunea și profesionalismul prin educație și evaluare;

ü Să promoveze calitatea, echitatea și responsabilitatea;

ü Să manifeste , în mod continuu, profesionalism în activitățile desfășurate.



Conducerea Spitalului Județean de Urgență Ploiești își asumă răspunderea comunicării acestei politici întregului personal și analizării ei la intervale de timp planificate, pentru a fi în mod continuu adecvată față de misiune și viziune.



Politica Conducerii Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti in domeniul calitatii este disponibilă tuturor persoanelor, atât angajaților noștri cât și părților externe organizației, fiind astfel publicată pe website-ul spitalului.
Sari la conținut